top of page

הארנב שלי

הארנב הוא יונק קטן וחיית מחמד מאוד נפוצה בישראל, האוזניים הארוכות והפרוותיות, השפם הארוך והזנב הקצר קונים לו קהל מגדלים שהולך ומתרחב.

הארנבת היא חיית להקה חברותית, ולכן בשבי היא זקוקה לחברתם של בעליה, היא דורשת תשומת לב על בסיס קבוע יחד עם חום ואהבה ובתמורה היא תתן לכם ללטף את פרוותה ולהתכרבל איתה.

הארנב נשען בעיקר על כוח הרגליים האחוריות שלו בכדיי לזוז, הוא נע על ידי ביצוע קפיצות, כפות רגליו רכות ונעימות במיוחד שכן הן משמשות כבולם זעזועים בזמן הנחיתה.


האופי של הארנבים נחשב לנוח והם מתאימים לגידול בסביבה של הבית גם אם אין לו גינה.

הם יחסית עדינים ואינם אוהבים שאוחזים בהם בחוזקה או תופסים אותם, מסיבה זו ובניגוד לתדמית שלהם, לא מומלץ לתת לילדים קטנים מתחת לגיל 10 לטפל בהם, חוסר הסבלנות שמאפיין ילדים יתנגש עם צורת הגידול הנינוחה והמשוחררת שארנב זקוק לה.

כאשר הם לא מטופלים נכון, ארנבים יכולים להיכנס למצב של פחד, בהלה וסטרס שישפיעו לרעה על צורת ההתנהגות שלהם, הם עלולים לנסות לברוח ולפגוע בעצמם תוך כדי התהליך.

הם ניתנים לאילוף ברמה בסיסית של עשיית צרכים בארגז חול לארנבים.

על מנת לאפשר להם להסתובב חופשי מחוץ לגדר ארנבים/כלוב לארנבים ללא השגחה, יש לוודא שיש חלל תיחום בטיחותי עבורם.

החלל צריך להיות ריק מדברים שלא הייתם רוצים שהם ילעסו, יש להם נטייה ללעוס ללא הבחנה כל דבר שעולה בדרכם וזוהי אינה תכונה שעוברת לאחר תקופת הגדילה כמו אצל כלבים למשל.

על מנת לספק את צורך הלעיסה התמידי שלהם הם זקוקים לאבני קלציום, מינרלים ומלח שמסייעות להם לשייף את השיניים, לחזק את שרירי הלסת ולהזין את הגוף ברכיבים ומינרלים חיוניים.

יש להקפיד על מתן תוספים אלו בצורה קבוע.


אצלנו באהבת החי- באר שבע

תוכלו לקבל טיפול מעניק חום עבור הארנב שלכם!

bottom of page